Ennek az egyszerű keresztrejtvénynek két haszna is lehet: egyrészt hozzájárul a játékismeret bővítéséhez, mélyítéséhez, másrészt szórakoztat.
Ilyen és ehhez hasonlókkal önálló munkára, utánajárásra is serkenthetjük a legkitartóbbakat. Természetesen ehhez ajánlott valamilyen felsőbbrendű célt is kitűzni, például pontgyűjtés lehetőségét, amelyet akár érdemjegyre is beválthatnak. Vagy része lehet ez egy hosszan tartó, pontszerző vetélkedőnek, versenynek. Erről majd később.
A legjobb viszont az, ha maguk a gyerekek gyártanak rejtvényeket! Egy ilyen rejtvény összeállításában szinte minden fejlesztő elem benne van: játékismeret, szövegértés, helyesírás, logikus gondolkodás, lényegkiemelés, fogalmazó készség, önálló kutatómunka és így tovább. Csoportokban, párokban is végezhetik.
A megfejtéssel próbálkozók a válaszokat megtalálják ezen a honlapon, ha elakadnának.
TÁBLAJÁTÉKOK
Minden meghatározás egy játéknevet takar. A megfejtés – felülről lefelé olvasva – szintén egy játéknév.
- Ősi, az egész világon elterjedt táblajáték, amelyben köveket (magvakat) szórunk.
- Ebben a játékban az győz, aki ellenfele köveit 3 alá üti.
- Itt annyi mezőt léphetsz valamilyen irányban – vízszintesen, függőlegesen, átlósan –, ahány korong van azon a vonalon.
- Közrefogással lehet ütni, sorozatütési lehetőséggel.
- Kettős lépésű (Lépéskombinációs), „beszorítós” játék, amelyben a kulcsfigura a sakkból jól ismert királylépés szerint mozoghat.
- Madagaszkári eredetű, ütésben rendkívül gazdag játék.
- Területfoglalós, táblájának alakja hüllőt mintáz.
Tetszett a bejegyzés? Ha igen, oszd meg másokkal is!
Ezt az anyagot bárki felhasználhatja, terjesztheti – egy feltétellel: ha szerzőként feltünteti a nevemet! Mészáros Mihály