Hatodikban
Hatodikban annyi eltéréssel játszottuk, hogy a harmadik tábla negatív egész számokkal volt kiegészítve. Ebben az esetben is könnyebben számolható, egyjegyű számokat alkalmaztam. Talán ez a társaság volt a leginkább befogadóképes mind közül. Vették a lapot, láthatólag kiválóan érezték magukat, és még a zajszint is teljesen rendben volt.
Néhány kiegészítő gondolat…
Érdemes mindenkinek egy lapot adni 3 táblával (például játéktanosat), úgyis elfogyasztják, meg gyűjtögetik a pontokat a papírra rávezetve, például a hátoldalára. A felnőtt is, a gyerek is szeret gyűjtögetni valamit, ki mit! 🙂
Ha egy gyereknek nincs párja, akkor érdemes a „3 tábla” módszert bevetni, amelyet a Játsszunk táblajátékot! könyvemben már bemutattam: mindenkinek a papírján (tábláján) zajlik egyidejűleg a küzdelem, mindenki két partit játszik. A másik kettővel. Csak a táblán történő lépések sorrendjében kell megállapodni.
Nagyon jól működik, még motivációként is! Ügyeseknél különösen, de gyengébb képességű játékosoknak sem jelentett gondot. Ráadásul a figyelmet is igen jól fejleszti.
Rejtvények készítése Dotsnál különösen célravezető lehet. A TÁBLÁS-MATEK 20 ilyen táblajáték-logikai feladatot tartalmaz. Már eszembe jutott több olyan típus, ami ezek között nem szerepel. Ezek bekerülnek majd egy Rejtvények, fejtörők csoportba.
Kellemes meglepetés volt számomra, hogy a hetedikes Elmetörő másnapján, az ötödikes Elmetörőn megjelent három lány a hetedikből. Lelkes, kiemelkedő játékosok mind.
Meglepődtem, hogy ügyet sem vetettek a Dámára, a Gó (Amőba) táblára, a Mancalára és a többire, hanem először külön a táblánál, majd az ötödikesek közé elvegyülve becsatlakoztak a Dots játékba. A kérdésemre, hogy „Ennyire tetszik a Dots?”, „Igen, nagyon!” hangzott a válasz.
Magyarázatként annyit, hogy én megengedem az átjárást a gyerekeknek az Elmetörőn. Ez egyrészt kényszerűség, szükségszerűség, másrészt praktikusság. Például, ha valaki valamiért nem tud eljutni a heti egyetlen szakköri órára, akkor – ha megteheti – meglátogathatja az éppen neki alkalmas Elmetörőt, és játszhat, gyakorolhat. Más osztálybelivel is találkozhat, mint szakkörön.
Folytatása következik…
Még több témába vágó írás és folyamatosan frissülő tartalom:
Tetszett a bejegyzés? Ha igen, oszd meg másokkal is!
Ezt az anyagot bárki felhasználhatja, terjesztheti – egy feltétellel: ha szerzőként feltünteti a nevemet! Mészáros Mihály