Ötödikben
Tehát a sorrend ötödikben: szimpla, kis számos, itt a stratégia, taktika a lényeg: 1, 2, 3, 4, 5, 10. Amint látható, jelentős különbség a mezők erősorrendjében. A 2, 3, 4 el is hagyható például.
Utána nagyobb számok – háromjegyű is. Cél a számolás gyakorlása játékosan. Itt jegyzem meg: találkoztam huncut gyerekekkel, akik „elfelejtették” (vagy nem értették) összeszámolni a területek számértékét, megelégedtek az alapjátéknál megszokottal.
Erre válaszként úgy döntöttem, hogy kész, kitöltött táblákat is felhasználok, ahol ki kell számolni, ki nyert? Amit persze, lehet egy kicsit „cifrázni”, mint például így: írj be ide egy olyan számot, hogy az X-szel játszó nyerjen! Túlzásokba azért nem kell persze esni ezen a téren.
Még egy kisebb, használható tábla:
Arra mindig figyelek, hogy matekórán a matek domináljon, a játék ebben a segítséget, az eszközt, a motivációt jelenti. Elmetörőn viszont a játék, a taktikai lépések, a fejlesztő gondolkodás, a nevelési tényezők érvényesüljenek elsősorban.
Folytatása következik…
Még több témába vágó írás és folyamatosan frissülő tartalom:
Tetszett a bejegyzés? Ha igen, oszd meg másokkal is!
Ezt az anyagot bárki felhasználhatja, terjesztheti – egy feltétellel: ha szerzőként feltünteti a nevemet! Mészáros Mihály