Célszerű olyan jelhordozót használni, amelynek vagy két különböző jelű (színű) oldala van, vagy felülről nézve szembetűnően eltér a két átellenes oldal (pl. színben, vagy háromszög „talpa”, csúcsa). Akár gyufaszál darabkák is megfelelnek különbözőképpen lerakva: hosszában, vagy széltében. A négyzetlap is jó, „lapjára”, vagy csúcsára állítva.
Kezdőállás
A középső négy mezőn elhelyezve a két-két különböző jelhordozó (pl. korong), tetszés szerinti elrendezésben.
Szabály
Lerakás csak akkor megengedett, ha a lerakott jelhordozó és egy másik ugyanilyen már táblán lévő, közrefog ellenséges jelhordozókat. (Szendvicsbe, ollóba stb.) Folytonos, hézagmentes vonalon. Ezeket sajátra kell meg-, vagy elfordítani! Az összes ilyet – akár többet is, több irányban is –, amire az előbbi leírás érvényes: vízszintesen, függőlegesen és átlósan.
Ha ez nem teljesíthető, akkor az illető kimarad, ismét az ellenfél jön.
A kép egy kezdőállásból történő rablást ábrázol.
Cél
A játéknak vége, ha valamelyik játékos, társát megelőzve létrehoz egy teljes vonalat a saját figuráiból: sor, oszlop, vagy átlós irányban. (Átlós irányban: csak a két főátlóban.) Egy ilyen nyertes helyzet látható a képen.
Megjegyzés
Játszható 6×6-os, 8×8-as (esetleg még 10×10-es) táblán, valamint szabályos hatszög táblán is.
Még több témába vágó írás és folyamatosan frissülő tartalom:
Tetszett a bejegyzés? Ha igen, oszd meg másokkal is!
Ezt az anyagot bárki felhasználhatja, terjesztheti – egy feltétellel: ha szerzőként feltünteti a nevemet! Mészáros Mihály
Visszajelzés: Gondolkodási és digitális kompetencia fejlesztése – táblajátékokkal | meszaros-mihaly.hu
Visszajelzés: Amitől a táblajáték foglalkozásoknak működniük kell 1. | meszaros-mihaly.hu