Gyakorlatok
Főleg kisebbeknek, de nagyobbaknak is, felzárkóztatáshoz, tehetséggondozáshoz – a gyerekekhez igazodva.
5×2-es mancala tábla (Itt is A, B, C, D, E rekeszekkel)
Ezeknél a feladatoknál még jobban előtérbe kerül a tevékenység, a kísérletezés, a próbálkozás. (Ezért is nevezem őket gyakorlatnak.) Mancala taktikákról pedig már korábbi bejegyzésekben is tettem említést.
- Az egyes – A, B, C, D, E – rekeszekből szórva hány kő esetén lesz ismétlés? (A mi saját, alsó nézőpontunkból tekintve.)
- Az A, B, C, D és E rekeszekből vetve hány darab kavicsnál fordulhat elő rablás? Mennyinél lesz biztosan, ha pont megfelelő a kövek száma? (Szintén az A1, B1, C1, D1, E1 rekeszekből szórva.)
- Az A1, B1, C1, D1, E1 rekeszekből elszórunk 11, 12, … , 33 kavicsot. Melyikbe, hová kerül az utolsó?
TENK tagok számára elérhető a teljes tananyag – megoldásokkal együtt, letölthető PDF-ként.
Hasonló írások ebben a témában a honlapon a Mancaláról (is):
A Mancala 10+1 dicséretes tulajdonsága
Algoritmusok a Mancalában – a taktika
Amitől a táblajáték foglalkozásoknak működniük kell 2.
Táblás játékok a matematika órán, 5. osztály, 1.
Még több témába vágó írás és folyamatosan frissülő tartalom:
Tetszett a bejegyzés? Ha igen, oszd meg másokkal is!
Ezt az anyagot bárki felhasználhatja, terjesztheti – egy feltétellel: ha szerzőként feltünteti a nevemet! Mészáros Mihály