Fejlesztő táblajátékok: Mancala-Bantumi 3.

Gyakorlatok

Főleg kisebbeknek, de nagyobbaknak is, felzárkóztatáshoz, tehetséggondozáshoz – a gyerekekhez igazodva.

5×2-es mancala tábla (Itt is A, B, C, D, E rekeszekkel)

Ezeknél a feladatoknál még jobban előtérbe kerül a tevékenység, a kísérletezés, a próbálkozás. (Ezért is nevezem őket gyakorlatnak.) Mancala taktikákról pedig már korábbi bejegyzésekben is tettem említést.

  1. Az egyes – A, B, C, D, E – rekeszekből szórva hány kő esetén lesz ismétlés? (A mi saját, alsó nézőpontunkból tekintve.)
  2. Az A, B, C, D és E rekeszekből vetve hány darab kavicsnál fordulhat elő rablás? Mennyinél lesz biztosan, ha pont megfelelő a kövek száma? (Szintén az A1, B1, C1, D1, E1 rekeszekből szórva.)
  3. Az A1, B1, C1, D1, E1 rekeszekből elszórunk 11, 12, … , 33 kavicsot. Melyikbe, hová kerül az utolsó?

TENK tagok számára elérhető a teljes tananyag – megoldásokkal együtt, letölthető PDF-ként.

Hasonló írások ebben a témában a honlapon a Mancaláról (is):

A Mancala 10+1 dicséretes tulajdonsága

Algoritmusok a Mancalában – a taktika

Mancala matek

Amitől a táblajáték foglalkozásoknak működniük kell 2.

Táblás játékok a matematika órán, 5. osztály, 1.

Még több témába vágó írás és folyamatosan frissülő tartalom:

 

Tetszett a bejegyzés? Ha igen, oszd meg másokkal is!

Ezt az anyagot bárki felhasználhatja, terjesztheti – egy feltétellel: ha szerzőként feltünteti a nevemet! Mészáros Mihály

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.